Αλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος διεκπεραίωσης των διαφημίσεων στην Google
- Αριθμός δημιουργίας banner σε μηνιαίο πλαίδιο
- Αν χρειαστεί να προβούμε στην δημιουργία βιντεο δημιουργικών και ο αριθμός τους
- Αν θα χρησιμοποιήσουμε licenses για premium εργαλεία που μπορεί να είναι απαραίτητα για κάποιους λογαριασμούς
- Αν θα χρειαστεί να προτείνουμε ή και να δημιουργήσουμε landing pages σε ιστοσελίδες
- Αν μας ζητηθεί κάτι πολύ συγκεκριμένο όσο αφορά τα μηνιαία report που θέλει να παίρνει ο πελάτης
Παράγοντες που επηρεάζουν γενικά το κόστος του διαφημιστικού budget της Google
Ο τρόπος που η Google χρεώνει το κάθε κλικ είναι πολυδιάστατος. Επηρεάζεται από διάφορες συνθηκες. Οι κυριότερες από αυτές είναι:
- Το αντικείμενο / κλάδος της επιχείρησης
- Ο κύκλος ζωής των πελατών
- Οι τρέχουσες τάσεις
- Πόσο καλά γίνεται η διαχείριση του διαφημιστικού λογαριασμού.
Γενικά, ότι μπορεί να πουλήσει με μεγαλύτερη κερδοφορία και από την πρώτη πώληση αλλά και σε βάθος χρόνου το πιο πιθανό είναι να έχει υψηλότερο κόστος κλικ. Στην Ελλάδα τα φθηνά κλικ πάνω σε στόχευση λέξεων κλειδιών χρηστών που κάνουν αναζήτηση στην Google ξεκινούν από 0.08€/κλικ και μπορεί να φτάσουν και τα 4-5€. Δεν εχουμε δει πιο ψιλά από αυτά. Συνήθως, για eshop κυμαίνονται στα 0.15-0.30€ και για υπηρεσίες (ανάλογα το αντικείμενο και την γεωγραφική στόχευση κλπ) από 0.20-0.50€ σε γενικά πλαίσια.
Κόστη για ιστοσελίδες με ειδικές απαιτήσεις
Υπάρχουν και οι περιπτώσεις ειδικών απαιτήσεων. Παραδείγματος χάρη:
- Μια ιστοσελίδα που διαφημίζεται ήδη και έχει καλά αποτελέσματα και το budget της Google είναι υψηλότερο από τα προαναφερόμενα ποσά (π.χ μπορεί να είναι ήδη μεγαλύτερο από 1000 ευρώ ή και 5000ευρώ κλπ.
Σε αυτή την περίπτωση, γίνεται μια συζήτηση με τον πελάτη για να κατανοήσουμε τις ανάγκες του, είναι θεμιτό επίσης να δούμε αν και ο πελάτης μας το επιτρέψει τον διαφημιστικό λογαριασμό του και να του κάνουμε μια πρόταση μετά από αυτό. Κυρίως γιατί η συγκεκριμένη υπηρεσία που προσφέρουμε είναι παροχή υπηρεσιών που την υπολογίζουμε με βάση τον χρόνο που χρειάζεται να αφιερώσουμε σε κάθε πελάτη και ιστοσελίδες που έχουν καιρό στον χώρο αυτό και έχουν προβληθεί με επιτυχία ή έχουν δυνατότητα να φέρουν πολύ καλά αποτελέσματα, έχουν περισσότερες απαιτήσεις.
- Μια ιστοσελίδα που δεν είναι φτιαγμένη σε WordPress και είναι πολύγλωσση και ο πελάτης θέλει να την προωθήσει σε διάφορες χώρες και με διάφορες γλώσσες.
- Εξειδικευμένα site που είναι κατάλογοι επιχειρήσεων με διαφορετικό αντικείμενο.
- Μεγάλα ενημερωτικά site / εφημερίδες κλπ
Γενικά, υπάρχουν κάποιες ειδικές περιπτώσεις ιστοσελίδων στις οποίες για να δώσουμε πρόταση για το κόστος διαφήμισης της Google θα πρέπει να γνωρίζουμε πιο πολλές πληροφορίες και απαιτείται μια μικρή δική μας έρευνα έτσι ώστε να υπολογίσουμε το τι θα πρέπει να κάνουμε κατά περίπτωση και το πόσο θα το κοστολογήσουμε κατά συνέπεια.
Δεν θα μπούμε σε επιπλέον λεπτομέρειες αναφορικά με το τι άλλο μπορεί να επηρεάσει το κόστος του κλικ στη διαφήμιση Google γιατί θα πρέπει να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες που δεν είναι ο στόχος του συγκεκριμένου κειμένου.