΄Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο google

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Google; Είναι μια εύλογη ερώτηση που την ακούμε συχνά, ειδικά από επιχειρήσεις που ετοιμάζονται για πρώτη φορά να προωθήσουν το αντικείμενό τους ή τα προϊόντα / υπηρεσίες τους στο ιντερνέτ. Είναι σημαντικό για μια επιχείρηση να μπορεί να υπολογίσει το κόστος μιας τέτοια προβολής. Για αυτό και εμείς θα απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση με βάση την εμπειρία μας αρχικά και σε δεύτερο χρόνο με επιπλέον πληροφορίες που σχετίζονται με τους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος μιας τέτοια διαφήμισης.

 

Επιμερισμός κόστους διαφήμισης Google

Καταρχήν, είναι δυο τα κόστη που θα πρέπει να υπολογίσει μια επιχείρηση που θέλει να κάνει διαφήμιση Google.

  1. Το κόστος για την παροχή υπηρεσίας που θα δώσει στην εταιρεία που θα αναλάβει την διεκπεραίωσή της.
  2. Το κόστος για το διαφημιστικό budget που θα λάβει η Google.

Συνήθως, το δεύτερο είναι πολλαπλάσιο του πρώτου.

 

Το ελάχιστο κόστος που θα συναντήσετε στην Ελλάδα

Το κόστος της διαφήμισης στο Google διαφέρει πολύ από χώρα σε χώρα, από αντικείμενο σε αντικείμενο. Το χαμηλότερο κόστος με το οποίο μπορούμε εμείς στην Tryseo να αναλάβουμε ένα τέτοιο έργο είναι:

– Για διεκπεραίωση 75-100 €/μήνα

– Με ελάχιστο budget στην Google 150€/μήνα.

Τέτοια κόστη είναι για πολύ μικρές ιστοσελίδες, οι οποίες θέλουν να κάνουν δοκιμή την προβολή μέσω διαφημίσεων Google και κυρίως το αντικείμενό τους έχει σχέση με υπηρεσίες που παρέχουν τοπικά σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας (π.χ. Αθήνα, Θεσσαλονίκη). Κάνουμε αυτό το διαχωρισμό γιατί έχουμε καταφέρει να φέρουμε αποτελέσματα σε πελάτες μας ακόμα και με τόσο χαμηλό συνολικό διαφημιστικό budget και τις κατάλληλες συνθήκες (π.χ. όμορφη παρουσίαση ιστοσελίδας, επιμελημένα κείμενα, επαγγελματικές υπηρεσίες κλπ).

Οταν μια ιστοσελίδα προωθεί υπηρεσίες σε τοπικό επίπεδο, είναι πιο εύκολο να επιτύχουμε ένα αποτέλεσμα που θα βοηθήσει τον πελάτη να αναπτυχθεί (πχ να επικοινωνήσουν μαζί του μέσω τηλεφώνου ή φόρμας επικοινωνίας και να ζητήσουν προσφορά ή επιπλέον πληροφορίες).

Οταν η ιστοσελίδα προωθεί προϊόντα και όταν αυτά είναι προϊόντα στα οποία η επιχείρηση δεν έχει κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και χρειάζεται συνήθως  μεγαλύτερο budget για να προετοιμάσουμε τον λογαριασμό και να τρέξουμε τις διαφημίσεις.

Σε τέτοιες περιπτώσεις το ελάχιστον κόστος είναι:

– 120€ / μήνα για την διεκπεραίωση και

– 300€ / μήνα για το budget.

 

Θεωρητικά το budget για την Google μπορεί να είναι και 50ευρώ/μήνα αλλά με τέτοια νούμερα δεν μπορούμε να δοκιμάσουμε ουσιαστικά καμπάνιες και να βγάλουμε συμπεράσματα και κατά συνέπεια να μπορούμε να μιλήσουμε για ένα αποτέλεσμα που θα ικανοποιήσει τον πελάτη.

 

Τα συνηθισμένα κόστη που προτείνουμε εμείς

Για απλές ιστοσελίδες τοπικού χαρακτήρα που προωθούν υπηρεσίες για να γίνει μια καλή προσπάθεια μιας αρχικής προβολής προτείνουμε:

– 95€ / μήνα για την διεκπεραίωση και

– 300€ / μήνα διαφημιστικό budget στη Google.

Σε αυτή την περίπτωση θα αναλάβουμε να συνδέσουμε την διαφήμιση και την ιστοσελίδα με το Google Analytics και θα παρακολουθούμε μέσα από το Google analytics τις αποδόσεις της διαφημιστικής προβολής. Είναι σημαντικό να γίνει αυτό για να μπορούμε να κατανοήσουμε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης.

Για ιστοσελίδες eshop αν ο πελάτης έχει την δυνατότητα το συνηθισμένο προτεινόμενο budget που προτείνουμε για ένα καινούργιο site είναι:

– 130€ / μήνα για την διεκπεραίωση και

– 500€ / μήνα διαφημιστικό budget στη Google.

Αυτό, γιατί ανάλογα τον αριθμό προϊόντων που έχει μέσα, θα χρειαστεί να πειραματιστούμε αρκετά και να δοκιμάσουμε διάφορες καμπάνιες για να βρούμε κάτι που θα φέρει αποτέλεσμα. Επιπλέον, στα eshop τα δημιουργικά ανανεώνονται πιο συχνά από ότι στις ιστοσελίδες που προωθούν υπηρεσίες.

 

Κόστη για ιστοσελίδες με ειδικές απαιτήσεις

Υπάρχουν και οι περιπτώσεις ειδικών απαιτήσεων.

Π.χ

  • Μια ιστοσελίδα που διαφημίζεται ήδη και έχει καλά αποτελέσματα και το budget της Google είναι υψηλότερο από τα προαναφερόμενα ποσά (π.χ μπορεί να είναι ήδη μεγαλύτερο από 1000 ευρώ ή και 5000ευρώ κλπ.

Σε αυτή την περίπτωση, γίνεται μια συζήτηση με τον πελάτη για να κατανοήσουμε τις ανάγκες του, είναι θεμιτό επίσης να δούμε αν και ο πελάτης μας το επιτρέψει τον διαφημιστικό λογαριασμό του και να του κάνουμε μια πρόταση μετά από αυτό. Κυρίως γιατί η συγκεκριμένη υπηρεσία που προσφέρουμε είναι παροχή υπηρεσιών που την υπολογίζουμε με βάση τον χρόνο που χρειάζεται να αφιερώσουμε σε κάθε πελάτη και ιστοσελίδες που έχουν καιρό στον χώρο αυτό και έχουν προβληθεί με επιτυχία ή έχουν δυνατότητα να φέρουν πολύ καλά αποτελέσματα, έχουν περισσότερες απαιτήσεις.

  • Μια ιστοσελίδα που δεν είναι φτιαγμένη σε WordPress και είναι πολύγλωσση και ο πελάτης θέλει να την προωθήσει σε διάφορες χώρες και με διάφορες γλώσσες.
  • Εξειδικευμένα site που είναι κατάλογοι επιχειρήσεων με διαφορετικό αντικείμενο.
  • Μεγάλα ενημερωτικά site / εφημερίδες κλπ

Γενικά, υπάρχουν κάποιες ειδικές περιπτώσεις ιστοσελίδων στις οποίες για να δώσουμε πρόταση για το κόστος διαφήμισης της Google θα πρέπει να γνωρίζουμε πιο πολλές πληροφορίες και απαιτείται μια μικρή δική μας έρευνα έτσι ώστε να υπολογίσουμε το τι θα πρέπει να κάνουμε κατά περίπτωση και το πόσο θα το κοστολογήσουμε κατά συνέπεια.

 

Αλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος διεκπεραίωσης

  • Αριθμός δημιουργίας banner σε μηνιαίο πλαίδιο
  • Αν χρειαστεί να προβούμε στην δημιουργία βιντεο δημιουργικών
  • Αν θα χρησιμοποιήσουμε licenses για premium εργαλεία που μπορεί να είναι απαραίτητα για κάποιους λογαριασμούς
  • Αν θα χρειαστεί να προτείνουμε ή και να δημιουργήσουμε landing pages σε ιστοσελίδες
  • Αν μας ζητηθεί κάτι πολύ συγκεκριμένο όσο αφορά τα μηνιαία report που θέλει να παίρνει ο πελάτης

 

Παράγοντες που επηρεάζουν  γενικά το κόστος του διαφημιστικού budget της Google

Ο τρόπος που η Google χρεώνει το κάθε κλικ είναι πολυδιάστατος. Επηρεάζεται από διάφορες συνθηκες. Οι κυριότερες από αυτές είναι:

  • Το αντικείμενο / κλάδος της επιχείρησης
  • Ο κύκλος ζωής των πελατών
  • Οι τρέχουσες τάσεις
  • Πόσο καλά γίνεται η διαχείριση του διαφημιστικού λογαριασμού.

 

Γενικά, ότι μπορεί να πουλήσει με μεγαλύτερη κερδοφορία και από την πρώτη πώληση αλλά και σε βάθος χρόνου το πιο πιθανό είναι να έχει υψηλότερο κόστος κλικ. Στην Ελλάδα τα φθηνά κλικ πάνω σε στόχευση λέξεων κλειδιών  χρηστών που κάνουν αναζήτηση στην Google ξεκινούν  από 0.08€/κλικ και μπορεί να φτάσουν και τα 4-5€. Δεν εχουμε δει πιο ψιλά από αυτά. Συνήθως, για eshop κυμαίνονται στα 0.15-0.30€ και για υπηρεσίες (ανάλογα το αντικείμενο και την γεωγραφική στόχευση κλπ) από 0.20-0.50€ σε γενικά πλαίσια.

Δεν θα μπούμε σε επιπλέον λεπτομέρειες αναφορικά με το τι άλλο μπορεί να επηρεάσει το κόστος του κλικ στη διαφήμιση Google γιατί θα πρέπει να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες που δεν είναι ο στόχος του συγκεκριμένου άρθρου.

Αν έχετε κάποιες απορίες ή αν θα θέλατε να συζητήσουμε για την διαφημιστική προώθηση της δικήας σας ιστοσελίδας επικοινωνήστε μαζί μας ή ζητήστε μας μια προσφορά.